2013. április 22., hétfő

Lista, Meglepetés érme

Mint már írtam régebben ez nem egy szokványos töri blog, ez egy személyes blog csak főtéma a történelem és a régészet. Azt az utat mutatja meg, hogy én hogyan lettem régész vagy éppen hogyan nem. Ez a jövő kérdése. 
Rájöttem, hogy szeretnék bizonyos dolgokat beszerezni. Jobban bele gondolva elég nagy butaságok, de úgy érzem nekem ezekre szükségem van.
- Egy jobb fényképező gép
- Egy nagyító
- Egy kicsi jegyzet füzet, olyan felcsapható elejű
- Ecsetek

Egyelőre ennyi jutott eszembe, de azt hiszem ez a listám folyamatosan bővülni fog. 

Elkezdtem a szobám feltúrni, mert emlékeztem, hogy van nekem egy nagyítóm... Keresek kutatok és mit találtam a parafatáblámon? Egy 1858-as érmét... Még nem láttam, azt hiszem az exbarátom hagyta itt nekem meglepetés ajándékként, mert egyszer mesélt valamit, hogy talált egy régi pénzt az 1800-as évekből. De nincs elég bőr a pofámon ahhoz, hogy ezt megkérdezzem. 
Megtaláltam a nagyítómat is és egyből használtam is, hogy elolvassam az írást rajta. Bár szabad szemmel is láttam volna, de feeling kedvéért kellett. Olyan nagyon okosnak éreztem magam. 
Ha lenne egy jó fényképezőm, most tehetnék fel képet, de nincs... -.- Én meg nem töltök fel egy homályos kakit. 
De gugliztam 2 képet: 


A hogy olvastam, a Scheidemünze az arra utal, hogy rézpénz.Szóval ez egy osztrák réz váltópénz volt.  
Az Oesterreichische, az Osztrákot jelent. Az előlapon az osztrák kiscímer látható:

És a K.K Oesterreichische Scheidemünze felirat. Ezt a fentikben már írtam, hogy mit jelent, ismétlem itt magam, mint egy papagáj. Na de ennyi baj legyen. :D De azon sokáig gondolkoztam és keresgéltem, hogy mit jelent a K.K.. Ez a Kaiserlich-Königlich rövidítése, ami annyit tesz, hogy: Császári és királyi. 
Kaiserlich-Königlich Oesterreichische Scheidemünze: Császári és Királyi osztrák valuta, réz váltópénz. 
A hátoldalon látható egy tölgykoszorú, az értékjelzés, a verési évszám és a verdejegy. 
Nem hiszem, hogy ezeket magyarázni kell, de azért mégis kell a karakter a postnak. :D Legyen minél hosszabb.
Értékjelzés: Az az érme értéket jelzi, hogy mennyit ér. 
Verési évszám: Az érme verésének éve. Nyersen a készítés ideje, hogy mikor is gyártották.
Verdejegy: Ez a pénz verésnek a helyét mutatja. Általában egy betű vagy betűkombináció. 
Ez még kiegyezés előtti, akkor alfabetikus módon jelölték. A "B" betű az Körmöcbányát jelentette. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése